Zajęcia ON-LINE – od 16 do 27 marca

W związku z zagrożeniem związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, w celu ograniczenia bezpośredniego kontaktu pomiędzy uczniami naszej szkoły, od 16 do 27 marca w „Britannice” zajęcia będą odbywały się w formie ON-LINE za pomocą platformy ClickMeeting.

Uczestnictwo w zajęciach będzie bardzo proste – na chwilę przed rozpoczęciem lekcji wystarczy kliknąć w link, który przeniesie ucznia bezpośrednio do pokoju on-line, w którym odbywają się zajęcia jego grupy.

Aby uczestniczyć w zajęciach on-line, konieczne będzie:

– stabilne połączenie z internetem,

– dostęp do komputera z przeglądarką, najlepiej Chrome (nie zalecany jest Internet Explorer, który może powodować problemy techniczne),

– sprawna kamera i mikrofon (wystarczą te wbudowane w laptopach), prosimy też o używanie  słuchawek zamiast głośnika, aby nie było pogłosu.
(Ewentualny brak kamery nie wyklucza uczestnictwa 🙂 )

Oprócz tego każdy uczeń będzie musiał mieć przed sobą standardowo: podręcznik, ćwiczenia, zeszyt, przybory do pisania. Dodatkowe materiały będą udostępniane za pomocą platformy podczas trwania zajęć.

Postaramy się, aby zajęcia były na tyle „normalne”, na ile to możliwe. Oczywiście dostosujemy formę pracy do warunków zdalnych i możliwości technicznych, ale prosimy też naszych uczniów o współpracę i dyscyplinę, aby lekcje mogły być maksymalnie sprawne i efektywne. Tak jak w przypadku lekcji stacjonarnych – będzie sprawdzana obecność i prace domowe, prosimy też o punktualność, bo dzięki temu lekcje będą mogły przebiegać bez zakłóceń.

JAK UCZESTNICZYĆ W ZAJĘCIACH ON-LINE:

Rodzice wszystkich uczniów otrzymają w najbliższych dniach smsa, w którym będzie podany bezpośredni link do zajęć on-line dla danej grupy.

  1. Przekopiuj lub przepisz link do przeglądarki internetowej (polecamy Chrome).
  2. Dołącz do wydarzenia, podaj swoje imię i adres e-mail (nie musi być autentyczny).
  3. Jeśli jesteś przed czasem, poczekaj na rozpoczęcie wydarzenia przez nauczyciela.
  4. Włącz dostęp kamery i mikrofonu.
  5. Zaakceptuj uprawnienia przeglądarki do korzystania z mikrofonu i kamery (kiedy wyświetli się komunikat).

Gotowe, witamy na lekcji 🙂 SZCZEGÓŁOWY TUTORIAL Z GRAFIKAMI DOSTĘPNY POD POSTEM!

Przypominamy, że w wielu grupach  PLAN LEKCJI ULEGŁ ZMIANIE. Dotyczy to grup, które uzgodniły już wcześniej zmianę godzin ze swoimi nauczycielami oraz grup najmłodszych (lekcje 1,5-godzinne zostają rozbite na krótsze). Szczegóły dostępne będą wkrótce w zakładce PLAN LEKCJI, otrzymają też państwo wiadomość telefonicznie lub smsem.

Nie wiemy, jak długo potrwa ta sytuacja – póki co ustalenia dotyczą tylko okresu do 27 marca, ale niewykluczone, że ta forma zajęć będzie wydłużona, w zależności od dalszych decyzji związanych z rozprzestrzenianiem się wirusa w kraju.

W razie pytań prosimy o kontakt z biurem (tel. 87 428 97 45), a najlepiej bezpośrednio z nauczycielami. Do 27 marca biuro będzie pracowało w godzinach 12:00 – 16:00.

O jakichkolwiek zmianach będziemy informować na bieżąco, dlatego prosimy o regularne zaglądanie na stronę szkoły oraz na nasz profil na Facebooku. Prosimy i z góry dziękujemy za współpracę – mamy nadzieję, że sytuacja szybko wróci do normy i niedługo znowu spotkamy się na normalnych lekcjach 🙂 A tymczasem życzymy wszystkim zdrowia i… spokoju!

 

***

JAK DOŁĄCZYĆ DO LEKCJI ON-LINE

Wpisz otrzymany smsem adres w oknie przeglądarki. Pojawi się nowe okno, gdzie zobaczysz miejsce na imię i e-mail:

Włącz dźwięk, aby móc słyszeć nauczyciela i innych uczestników:

Włącz kamerę i mikrofon:

Zezwól na użycie mikrofonu i kamery:

Sprawdź, czy wszystko dobrze słyszysz i widzisz – i możemy zaczynać 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *